ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: cotsiant@live.com
ΣΠΟΥΔΕΣ- ΕΡΓΑΣΙΑ- ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ
Ο
Κώστας Ν. Τσιαντής γεννήθηκε στη Χελιδόνα Ευρυτανίας, όπου
έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του και τέλειωσε το Δημοτικό. Είναι απόφοιτος
του Λυκείου Βύρωνα και διπλωματούχος της Σχολής Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων
Μηχανικών του Ε.Μ.Π (1973).
Έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Αμερική, στο Πανεπιστήμιο του Μαιρλαντ και στο Καθολικό Πανεπιστήμιο, με
την οικονομική στήριξη του ελληνικού κράτους.
Σπούδασε Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ερευνητική Μεθοδολογία και εξειδικεύτηκε στη Φιλοσοφία και
Διδακτική της Τεχνολογίας. Αρίστευσε στις σπουδές του και το
1980 πήρε τον τίτλο του Master of Education και το 1989 το διδακτορικό του
δίπλωμα (Ph.D) από το Πανεπιστήμιο του Μαίρυλαντ.
Εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας
μηχανικός και αργότερα ως ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος μηχανικός του ΥΠΕΠΘ για την ανάπτυξη της υποδομής και των εργαστηρίων στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση (1976-1978). Διετέλεσε
προϊστάμενος του Τμήματος εκπαιδευτικού
εξοπλισμού και του Τμήματος Εκπαιδευτικών Μελετών της
Διεύθυνσης Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Σχεδίων του ΥΠΕΠΘ (1981-1987). Υπήρξε
βασικό μέλος της ομάδας εργασίας του ΥΠΕΠΘ για την ανάπτυξη των Ενιαίων
Πολυκλαδικών Λυκείων (1983-1992) και ο επιστημονικός υπεύθυνος για την ανάπτυξη και εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος Τεχνολογία και Παραγωγή. Υπήρξε επικεφαλής της ομάδας
επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όσον αφορά το Νέο Σχολείο και την αναμόρφωση των διδακτικών και ερευνητικών μεθόδων για την εποχή της υψηλής τεχνολογίας, του διαστήματος, της βιοτεχνολογίας και της πληροφορικής.
Το 1989 έγινε Καθηγητής στο ΤΕΙ Αθήνας, στο οποίο είχε υπηρετήσει επί δεκαετία
ως εργαστηριακός και Αναπληρωτής καθηγητής. Διετέλεσε
υπεύθυνος του Τομέα Ανάπτυξης
Ενεργειακών Πόρων και Διαχείρισης Συστημάτων, στο Τμήμα Ενεργειακής Τεχνολογίας
του ΤΕΙ Αθηνών κατά τα διδακτικά έτη 1995-1996, 1998-1999 και 2001-2002, 2008. Δίδαξε στο ΤΕΙ ένα φάσμα μαθημάτων: (1) Συστήματα αυτομάτου Ελέγχου, (2) Οικονομική Ανάλυση –Αξιολόγηση επενδύσεων,
(3) Ηλεκτρικές Μηχανές, (4) Παραγωγή τεχνογνωσίας και μεταφορά τεχνολογίας, (5)
Προγραμματισμός έργων-Δικτυωτή ανάλυση, (6) Τεχνολογία και Κοινωνία.
Υπήρξε
επικεφαλής της ομάδας των εμπειρογνώμων
για το σχεδιασμό και την
ανάπτυξη του Τμήματος Παιδαγωγικής- Διδακτικής της
Τεχνολογίας (Γενικής Τεχνολογίας) στην ΑΣΠΑΙΤΕ/ΣΕΛΕΤΕ κατά τα έτη 1998-2002. Κατά την
περίοδο αυτή δίδαξε στο νεοσύστατο Τμήμα
τα μαθήματα: (1) Εξέλιξη της Παιδαγωγικής του μαθήματος της
Τεχνολογίας, (2) Παιδαγωγική και Διδακτική της Τεχνολογίας, και (3) Ειδική
Διδακτική της Τεχνολογίας.
Υπήρξε
επιστημονικός υπεύθυνος μιας σειράς
ερευνητικών προγραμμάτων που χρηματοδοτήθηκαν από το ελληνικό κράτος και την
Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι πιο πρόσφατες
έρευνες ήσαν: (1)
Η έρευνα με την επωνυμία ΦΡΟΝΗΣΗ (2005), την οποία διεξήγαγε στο πλαίσιο του
προγράμματος ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ με τη συνεργασία του ΤΕΙ Αθηνών και ελληνικών Πανεπιστημίων.
Σκοπός της έρευνας ήταν να προσδιοριστούν «Το νόημα και οι επιπτώσεις της
τεχνολογίας όπως προσλαμβάνονται από επιλεγμένες κοινωνικές ομάδας στην Ελλάδα»-
φοιτητές-σπουδαστές, διδάσκοντες, εργαζόμενους, και εκπροσώπους των
βιομηχανιών. (2) Η έρευνα όσον αφορά τις επιμορφωτικές ανάγκες για τους
εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και η
υποβολή προτάσεων για την Οργάνωση του θεσμού της περιοδικής επιμόρφωσης στην
Ελλάδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μετά από σχετική προκήρυξη του ΥΠΕΠΘ και
αξιολόγηση των προτάσεων από τον
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΟΕΠΕΚ, 2008).
Έχει εκπονήσει ένα σύνολο
ηλεκτρομηχανολογικών μελετών ως μηχανικός και έχει δημοσιεύσει ερευνητικές εργασίες στους τομείς: α) της
Φιλοσοφίας και της Παιδαγωγικής, β) της Τεχνολογίας και των Συστημάτων Ελέγχου,
και γ) των Μαθηματικών και της
Πληροφορικής.
Στις
φιλοσοφικές του έρευνες προσπάθησε να αναδείξει τους θεμελιώδεις τρόπους
του ανθρώπινου νοείν και να διερευνήσει την ιστορική τους ανέλιξη, επισημαίνοντας τη σημασία που έχει η σύμμετρη ανάπτυξή τους
για τον άνθρωπο και την κοινωνία. Στην Τεχνολογία είναι ο εισηγητής της μεθόδου TOR για τον έλεγχο των συστημάτων (2003), και
στα Μαθηματικά- στατιστική δειγματοληψία ο εισηγητής του νόμου της Αθηναϊκής αντιπροσώπευσης
(2008).
Νοέμβρη
του 2009 συνταξιοδοτήθηκε και το 2010 το
ΤΕΙ Αθήνας του απένειμε τον τίτλο του Ομότιμου καθηγητή.
ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
1.
Tsiantis,
C.: A philosophical, historical
and pedagogical foundation of
Technology Education with
guidelines for program
development in Greek secondary education.
Ph.D Dissertation, Η.Π.Α: Πανεπιστήμιο του Μαίρυλαντ, 1989.
σσ.409.
2.
Tsiantis,C.
The status of technology at the
classical Greek culture and its philosophical interpretation. Master
Thesis. University of Maryland 1980.
3.
Tsiantis,C. An investigation into the technological
developments of Classical and Hellenistic
culture. Master Thesis. University of Maryland 1980.
ΜΕΛΕΤΕΣ-ΕΡΕΥΝΕΣ
1. Tsiantis,
C. κ. ά. Technology
Teaching as Linked to Science Education: 4 Modules. Αθήνα: ΥΠ.Ε.Π.Θ- UNESCO, 1987. σσ.176.
2.
Τσιαντής, Κ. κ.ά.. Τεχνολογία και
Παραγωγή: Τεχνολογική Έρευνα και Ανάπτυξη, Αθήνα: ΤΕΙ
Αθηνών, 1989. σσ. 108.
3. Τσιαντής, Κ. (Ed), ΦΡΟΝΗΣΗ: Το νόημα και η σημασία της τεχνολογίας όπως
προσλαμβάνεται από επιλεγμένες κοινωνικές ομάδες στην Ελλάδα
(φοιτητές, καθηγητές, εργαζόμενους και
διευθύνοντες των βιομηχανιών): Πανελλαδική έρευνα, ΤΕΙ Αθήνας, 2004-2007,
σσ.800.
4. Τσιαντής, Κ. (Ed), Οργάνωση θεσμού
περιοδικής υποχρεωτικής επιμόρφωσης για τους
εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων των
ΤΕΕ στην Ελλάδα : Ανίχνευση επιμορφωτικών αναγκών και Προτάσεις. Πανελλαδική έρευνα, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΟΕΠΕΚ), Αθήνα, 2008. σσ.750
ΒΙΒΛΙΑ
1. Τσιαντής, Κ. κ.ά. Τεχνολογία και Παραγωγή- Εισαγωγή στην
Τεχνολογία (Ιστορία της
Τεχνολογίας). Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων:
Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. 1η
έκδοση 1984. Ανατυπώθηκε
δέκα φορές (1984-1997). σσ. 206.
2. Τσιαντής, Κ. κ.ά. Τεχνολογία και Παραγωγή- Βασικές τεχνικές
γνώσεις και δεξιότητες. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων:
Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. 1η έκδοση 1984.
Ανατυπώθηκε δέκα φορές (1984-1997).
σσ.184.
3. Τσιαντής, Κ. Ιστορική Παιδαγωγική της Τεχνολογίας, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2001. σσ.
520.
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
1.
Τσιαντής, Κ. Το αίτημα για τον πολιτισμό
ως βάση του διαλόγου για την παιδεία των Ελλήνων, Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, τόμος 11,
τεύχος 33 (1994). σσ.240-247.
2.
Tsiantis, C. «Paideia in the Information Era», 2ο World Congress of
Philosophy, Paideia:
Philosophy Educating Humanity. Βοστώνη, Αύγουστος
10-16, 1998.
3.
Τσιαντής, Κ. Φιλοσοφική και παιδαγωγική οριοθέτηση της έννοιας της ενεργού παιδείας.
Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, τόμος 16, τεύχος 48, (1999). σσ.250-280.
4.
Τσιαντής, Κ. Η Παιδεία στην Τεχνολογία ως αναγκαίος
παράγοντας της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, Πρακτικά της Πανελλήνιας
Ημερίδας: Τα τεχνολογικά μαθήματα στο Ενιαίο Λύκειο, Αθήνα: Ίων, 1999, σσ.55-65.
5.
Τσιαντής, Κ. «Τεχνική δημιουργία και άνθρωπος: Προς μια πλανητική οντολογία και
πολιτική», Ελληνική Φιλοσοφική
Επιθεώρηση. Τόμος 18, τ.53, Μάϊος 2001.σσ. 184-199.
6.
Τσιαντής, Κ. «Η Οδύσσεια του Είναι στον Heidegger», Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση. 2003.
7.
Τσιαντής, Κ.
Κατάφαση και αναγέννηση της
φιλοσοφίας κατά τον Heidegger, 15ο
Παγκόσμιο Συνέδριο Ελληνικής
Φιλοσοφίας, Ουρανούπολις, 1-7 Αυγούστου
2003. Στα πρακτικά Αντιλήψεις για τη φιλοσοφία: Από του προσωκρατικούς μέχρι σήμερα
(Επ. Κ. Βουδούρης), Εκδόσεις Ιωνία, Αθήνα 2004.
8.
Τσιαντής, Κ. Η
μεταστοιχείωση του υποκειμένου στον Heidegger, 11ο
Πανελλήνιο Συνέδριο Φιλοσοφίας, Πάτρα, 17-19 Οκτωβρίου 2008.
9.
Τσιαντής, Κ. Ενώπιον του Όντος: Θεμελιώδεις τρόποι του νοείν στην
κλασσική και τη σύγχρονη φιλοσοφία, 1o Παγκόσμιο Ολυμπιακό Συνέδριο Φιλοσοφίας, «Φιλοσοφία,
ανταγωνιστικότητα και αγαθός βίος», Διεθνής Εταιρεία Ελληνικής
Φιλοσοφίας Αθήνα-Σπέτσες: 27 Ιουνίου—4
Ιουλίου 2004. Εκδόσεις Ιωνία, Αθήνα 2005.
10.
Τσιαντής, Κ.
Η Επιστήμη του χάους στον έλεγχο
των τεχνολογικών συστημάτων. Πρακτικά του 2ου Συνεδρίου Τεχνολογίας και
Αυτοματισμού. ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (1998),
σσ.228-223.
11.
Τσιαντής, Κ.
Συνθήκες μετάβασης στο χάος των
μη γραμμικών συστημάτων, Πρακτικά του 3ου Συνεδρίου Τεχνολογίας και
Αυτοματισμού. ΤΕΙ Πειραιά (2000).
12.
Tσιαντής Κ.
Εξισορρόπηση και βέλτιστη προσέγγιση Hankel ευσταθούς συστήματος
συνεχούς χρόνου: Προγραμματισμός και εφαρμογή σε περιβάλλον Matlab. Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Τεχνολογίας
και Αυτοματισμού, Θεσσαλονίκη 5-6 Οκτωβρίου 2002.
13.
Τσιαντής, Κ.
Υπολογισμός βέλτιστου ρυθμιστή με LQG Εξισορρόπηση και ταυτόχρονο PID συντονισμό: Ρυθμιστής TOR (Υπολογισμός και Εφαρμογή σε Περιβάλλον Matlab). Δελτίο Πανελληνίου Συλλόγου
Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων, Τεύχος 381, σσ.34-45.
14.
Tsiantis, C., Sarras, I.C. and, D. A. Papachristos, The
TOR design for the optimal control of
linear systems, Proceedings of the 5th
International Conference on Technology
and Automation organized by the Department of Automation, Alexander
Technological Educational Institute of Thessaloniki, and the IEEE-Control Systems Society, October 15th-16th,
2005, pp.37-42.
15.
Tsiantis,
C., D. Papakostopoulos, G. Tsipas. Technology and culture from an interdisciplinary perspective (Restoring reason in education), 2nd Ιnternational
conference on interdisciplinarity in education, May 11-13, National Technical University of Athens,
Athens Greece, May 11-13, 2006.
16.
Tsiantis, C. Computing
the sample size of multivariate population: the Athenian law of representation
and sampling, American Conference on Applied Mathematics, Harvard Graduate
School of Education, Cambridge, MA, USA, March 24-26, 2008. WSEAS Press,
pp.301-306.
17. Tsiantis, C. The
Athenian law of representation and its extension in statistical sampling,
Proceedings of the 20th Conference of the
Hellenic Operational Research Organization (EEEE), Spetses, Greece, June
19-21, 2008.
18.
Tsiantis, C. Superior accuracy for 2D linear systems by
combining classical and LQG control:
The case of two-axes rolling mill in the MATLAB program. Under publication.
19.
Tsiantis, C., Sample size computing for factorial
designs: An extension of the Athenian representative method, Recent
Advances in Applied Mathematics and Computational and Information Sciences,
15th American Conference on Applied Mathematics, April 29-May 2, 2009,
University of Huston Down Town, Vol. I,
pp.171-176.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ
Έχει
δώσει ένα σύνολο διαλέξεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Πανεπιστήμια
Μαίρυλαντ, Χάρβαρντ, Τέξας κλπ.) στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής και ερευνητικής του δραστηριότητας.